marți, 29 martie 2011

DECIZIA

Despre decizii nu se vorbeşte foarte des în şcoala românească, majoritatea consideră că sunt un apanaj al factorilor decizionali.
În realitate, decizia, este omniprezentă în viaţa noastră, aş îndrazni să afirm că suntem puşi în situaţia de a alege dintre multiplele alternative, aproape imediat ce ne-am făcut apariţia ca fiinţe umane!

În şedinţa de astăzi, ne-am propus să desluşim mecanismul actului decizional, să conştientizăm faptul că - cel mai adesea - suntem responsabili de ceea ce suntem şi - cel mai important - vrem să devenim!

De aceea, am început cu o scurtă reactualizare a Hoţilor de timp, am identificat cele 5 soluţii practice, unii dintre noi le-au şi pus în practică, prin stabilirea, planificarea şi respectarea priorităţilor!!!

Am continuat cu un exerciţiu de ice-breaker:
Dacă răspunsul tău e DA, fă un pas la dreapta, iar dacă e NU, fă un pas la stânga:

Ice breaker
Ne-am pus problema DECIZIILOR....CUM le luăm? CÂT ne COSTĂ? Ce IMPLICAŢII ETICE au deciziile noastre?
Am parcurs handout-ul cu treptele deciziei, practic, am analizat modul în care mi-aş putea petrece o zi, definind astfel problema. Am identificat alternativele: plăcute şi mai puţin plăcute, dar atât de necesare! Am ierarhizat aceste alternative şi-am luat decizia de-a le planifica.
În final, a mai rămas un singur pas: SĂ PUNEM ÎN PRACTICĂ DECIZIA LUATĂ!

Unele dintre deciziile luate în timp  au fost bune, iar altele, s-au dovedit a fi proaste.
Căt ne costă deciziile luate?


"preţul" deciziilor noastre
 Am prezentat cursanţilor şi am comentat împreună unele valori etice:
valori etice
În continuare, ne-am familiarizat cu tehnica studiului de caz, am schiţat rezolvarea lor, în linii mari, urmând ca la începutul şedinţei de marţea viitoare să tragem concluziile:
studiu de caz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu